Sådan fungerer det i praksis
Når du har oprettet profil (se nedenfor) og tilmeldt dig som Forfatter i Stuen, får din profil et ikon, der viser din deltagelse, og læserne vil kunne se en samlet oversigt over deltagende forfattere, og søge og filtrere med alle de muligheder der gives på vores forfatteroversigt.
Du har et tekstfelt på din profil, hvor du kan omtale hvilke behov og konditioner du har for at tage ud og besøge læserne – afstand, antal deltagere, typer af arrangementer, osv. Og du har også mulighed for her at invitere læserne hjem i din egen stue i stedet.
Det er læserne, der vælger hvilke forfattere, de har lyst at møde, og læserne som tager kontakt til forfatterne. Læserne kan filtrere forfatterne efter f.eks. genre, alder og postnummer, og vi opfordrer dem til i første omgang at søge forfattere i deres nærområde.
Du aftaler selv alt direkte med læseren/værten – f.eks. vedr. tid, sted osv. Og du siger bare nej tak, hvis ikke invitationen passer dig. Og bestemmer også selv hvor mange eller få møder du har tid og lyst til. Hvis du ønsker at holde pause fra at blive kontaktet, kan du gøre det med et enkelt klik på din profil.
Vi forventer, at der typisk vil gå et par måneder fra kontakt til mødedato. Har du adresse flere steder i landet, kan du gøre opmærksom på det, og måske åbne for møde-muligheder længere fremme i tiden.
Til møder med læserne må du tage bøger med til salg – og du må naturligvis også sælge og sende bøger på forhånd.
De som har erfaringer siger, at møder typisk ligger på hverdagsaftener og har en varighed af halvanden til to timer.