Site logo

Guide til Medudgiver/Full Service Profil

 

Kontakt

Man er her jo for at blive fundet, så udfyld gerne alle kontakt-felter, og som minimum bør du opgive forlagets mailadresse. Bortset fra forlagets navn vælger du selv. 

Link til hjemmeside  Hvis du ikke kopierer linket fra din browser, skal du huske at skrive https:// før din www.___…  adresse. Linket bliver ikke vist som tekst, men med en knap lige under dit Cover. 

Postnummer (til brug for geo-søgning)  bliver ikke vist på profilen, men bruges f.eks. når forfattere og bogfolk søger efter virksomheder i deres lokalområde.

Ydelser

Sæt hak ved alle de typer af forlagsvirksomhed og service virksomheden tilbyder. 
Med “Full Service / pluk hvad du vil” menes, at forfattere og virksomheder kan købe enkelte ydelser på regning – redaktion, grafisk arbejde osv.  
 

Antal udgivelser årligt 

Medregn alle de tre første typer udgivelser fra punktet ovenfor. 


Genrer

Sæt x i hver af de hovedgenrer I tilbyder assistance med. 
I tekstfeltet Beskrivelse kan I evt. nævne særlige undergenrer, som så kan søges med fritekstsøgning. 

Beskrivelse

Præsenter virksomheden og benyt nøgleord, du ønsker at matche, når forfattere og virksomhed bruger fritekstsøgning. 

Det kan betale sig, at skrive en god og grundig tekst. Både fordi det giver flere matchende søgeord på Bogbrancheguiden og fordi Google og andre søgemaskiner tillægger sider med mere sammenhængende tekst – ikke lister – højere værdi.

Fotos af titler m.v.

Her kan du uploade op til 10 billeder af bøger I har udgivet og hvad du ellers finder meningsfuldt. 

Det giver kvalitet til din side, at den også er visuelt tilfredsstillende. Og det kan hjælpe forfattere til hurtigere at afkode, om virksomheden er relevant at kontakte. 

Formater: 

Brug store, skarpe billeder i god opløsning! For at dine galleribilleder vises skarpt på fuld skærm, skal de være minimum 500 px i bredden. 

TIP: Bemærk at på din profilside ses billederne som “frimærker” skåret i bredformat, og de vises først i fuld visning, når man klikker på dem. Bøger er jo typisk i højformat så hvis du vil vise din bog i fuld figur også som “frimærke”, så skal du tilføje baggrund på begge sider af bogen. Ellers klippes den af i top og bund.

Brug skabelonen: Vi har lavet en skabelon i Canva, som du kan bruge til dine galleribilleder. Få adgang til skabelonen via dette link.

 

 …

 

Cover-billede

Cover-billedet er det første indtryk, brugerne får af forlaget, og vises både i miniature på søgesiden sammen med covers fra andre forlag og som stort sidehoved, når man klikker ind på forlagssiden. 

Brug vores skabelon til at lave dit cover. Coveret beskæres nemlig på forskellig vis efter hvor det vises og efter hvordan brugerens skærm tager sig ud. Ved at bruge skabelonen, er du sikker på at opbygge coveret, så vigtige elementer ikke beskæres i nogen visning. 

Klik på billedet herunder, så kan du åbne skabelonen i den gratis version af Canva billedbehandling online.

(OBS Når template er helt færdig, skal den uploades af en bruger der hedder Bogbrancheguiden) 

             

Uploader du ikke selv et cover, vil Bogbrancheguidens standard-cover (til højre) automatisk blive indsat. 

Tagline / underoverskift

Præsenter virksomheden med en enkelt sætning (max 56 anslag). Tagline bliver vist nederst til venstre på dit Cover-billede. Eller lige under det. Benytter du ikke din Tagline, vil den første tekstlinje i din beskrivelse blive vist på denne plads. 

Tjek, rediger og godkend

Når du har udfyldt felterne, kan du tjekke hvordan annoncen tager sig ud, og redigere videre så længe og så ofte du vil.
Klik Godkend, og så kommer du – første gang, når du opretter profilen – til betaling, som du skal gennemføre, før din side bliver offentliggjort. 

Efterfølgende kan du til hver en tid rette og forny tekst og billeder.