Site logo

Guide til at oprette annoncer

 

Det er nemt at oprette flere annoncer:

Vælger du en pakke med flere annoncer, så skal du vide, at du kan duplikere den første annonce og blot tilpasse de felter der varierer. Mere om det til sidst i guiden. 

Sådan udfylder du bedst dine oplysninger

Firmanavn og type af service

Du kan nøjes med dit firmas eller dit eget navn her. Men hvis du har flere annoncer kan det være en fordel at tydeliggøre hver enkelt for brugere, ved at specificere hvilken service denne annonce beskriver. Det kan også i det hele taget hjælpe til hurtigt at aflæse din annonce. 

CVR-nummer

Det giver vist sig selv. (Har du endnu ikke CVR, så skriv til os på info@bogbrancheguiden.dk). 

Service-kategorier

Sæt hak i de kategorier du yder professionel service i (fx Redaktion, Skrivecoaching og Ghostwriting), så vil din annonce blive vist, når brugerne søger på de pågældende kategorier. 

Beskrivelse

Her skal  du beskrive hvad du/din virksomhed tilbyder og hvor dygtig og erfaren du/I er, eller hvor ny, anderledes, billig, hurtig, miljøvenlig … eller hvad det nu er, som gør at man skal vælge at kontakte dig/din virksomhed. Nøjagtig i relation til den ydelse (Service-kategori) du lister annoncen under.

Din beskrivelse kan frit rumme tips, anbefalinger, links, mailadresser, lister m.m. Og du kan fx også vælge skriftstørrelser og -farver.

Du kan skrive op til 5000 tegn. Og du skal vide at både kunderne og Google giver mest værdi til sider, med fyldig tekst. 

I feltet Galleri længere ned kan du endvidere tilføje op til 10 billeder, så det er ikke nødvendigt at tilføje medier her i beskrivelsen.

Cover-billede

Cover-billedet er det første indtryk, kunden får af din service, og vises side om side med cover-billeder fra andre virksomheder, og som header inde på din egen side.

 

Du kan kreere og uploade dit eget unikke billede, eller du kan (evt. til en start) bruge vores dummy-covers her.

For grafikere er det oplagt at give en prøve på streg og stil, eller at vise fx bogomslag, man har produceret. Andre typer virksomheder må finde andre slags fortællinger og udtryk der appellerer – billeder fra virksomheden, af kontaktperson(er), grafiske udtryk for hvad virksomheden tilbyder osv.

Brug skabelonen

Brug vores skabelon til at lave dit cover. Coveret beskæres nemlig på forskellig vis efter hvor det vises og efter hvordan brugerens skærm tager sig ud. Ved at bruge skabelonen, er du sikker på at opbygge coveret, så vigtige elementer ikke beskæres i nogen visning. 

Klik på billedet herunder til venstre, så kan du åbne skabelonen i den gratis version af Canva billedbehandling online.

             

Uploader du ikke selv et cover, vil Bogbrancheguidens standard-cover (til højre) automatisk blive indsat. 

Tagline

Forklar din ydelse og kvalitet med en ”catchy” sætning (max 90 anslag). Tagline bliver vist nederst til venstre på dit Cover-billede. Eller lige under. Benytter du ikke Tagline, vil de første ord fra din beskrivelse automatisk blive vist. 

Kontaktperson

Oplys navn på en central kontaktperson i virksomheden eller den som skal kontaktes om den specifikke service. 

E-mailadresse

Hvis dit firma har flere medarbejdere og e-mail adresser, så opgiv fx enten firmaets centrale mailadresse eller mailen til den person, som arbejder med den specifikke service. I feltet “Beskrivelse” er du velkommen til at tilføje yderligere e-mail adresser.
Higlight med musen det navn eller den tekst, som skal linke til mailadressen. Klik på lænken i menuen og i boksen som popper op skriver du: mailto:xxxxx@xxxxxxx.dk

Telefon

Du kan vælge at opgive telefonnummer her, du kan også nøjes med at benytte feltet E-mail adresse eller simpelthen at invitere kunden over på din hjemmeside.

Link til hjemmeside

Vi anbefaler at du linker ned til det konkrete sted på din hjemmeside, som handler om netop den ydelse, annoncen beskriver. Ellers risikerer du – særligt hvis du har en stor hjemmeside – at kunden farer vild og i stedet vælger en anden annoncør.

Adresse og postnummer

Du vurderer selv, om det er relevant. Hvis du kan løse opgaver for kunder hvor som helst, er det måske bedst ikke at nævne adressen på fx Færøerne. Hvis det kan være en fordel for kunden at finde en, der kan mødes fysisk, kan det måske omvendt være en fordel at skilte med dit lokalområde.

Sociale Medier

Indsæt links til alle dine SoMe-platforme.

Genrer

Dette felt er mest relevant i relation til udbydere af services vedr. tekst, skrivning, redaktion osv. Mange førstegangsforfattere vil ikke være opmærksomme på, hvor stor forskel der fx er på at arbejde med plot og karakterbygning i romaner, i forhold til behovet for at forstå målgrupper, have faglig indsigt osv. i relation til faglitteratur.
Du kan altså i oversigtsform tydeliggøre hvor din ekspertise ligger.

Galleri

Her kan du uploade op til 10 billeder til et galleri af fx af bøger, produkter, illustrationer, medarbejdere, lokaler, bygninger, messestande… Det giver din annonce betydelig karrakter at benytte illustrationer.

Brug skabelonen: Vi har lavet en skabelon i Canva, som du kan bruge til dine galleribilleder. Få adgang til skabelonen via dette link.

 

# Postnummer  (usynligt felt)

Dette felt bruges udelukkende til at kunne sortere søgeresultaterne geografisk. Det vises ikke. 

Tjek, rediger og godkend

Når du har udfyldt felterne, kan du tjekke hvordan annoncen tager sig ud, og redigere videre så længe du vil.
Når du klikker Godkend, kommer annoncen lige omkring vores redaktion, for at sikre at alt er godt. Der kan gå op til et par dage, før annoncen ligger synligt på Bogbrancheguiden.dk.

Duplikér din første annonce

Vælger du en pakke med flere annoncer, så er det meget nemt at lave de følgende, når den første er aktiveret. Du kan nemlig duplikere enhver af dine annoncer og arbejde videre på det grundlag. Gå ind på dit kontrolpanel ved at klikke oppe i højre hjørne af skærmen. Klik så på ‘mine annoncer’. Her ser du alle dine annoncer, og du kan vælge at duplikere en eksisterende annonce og bare redigere de felter der er anderledes fra den forrige.

Duplikere en annonce på bogbrancheguiden