Genrer:
Skønlitteratur, Lyrik, Faglitteratur / forskning / Manualer, Brugsbøger / Guides / Hobby, Lærebøger, Biografi & Erindring, Erhverv & Reklame
Skønlitteratur, Lyrik, Faglitteratur / forskning / Manualer, Brugsbøger / Guides / Hobby, Lærebøger, Biografi & Erindring, Erhverv & Reklame
Hvad enten du sælger cykler eller skriver bøger, så skal din branding og markedsføring være tydelig og let genkendelig for den potentielle køber. Du kan hjælpe dine bøger godt på vej, med en enkel og vel tilrettelagt branding, hvor du med grafiske virkemidler viser det du gerne vil formidle og sælge.
God ”Branding” skal være af høj kvalitet, passe til virksomheden, produktet, og personen bag. Et professionelt logo er også et spændende element, der gør underværker omkring genkendelighed. Tænk bare på Mercedes’ Stjerne og Nike’s swoosh!
Man kan skabe et firmanavn eller bruge sit fulde navn, begge med et ”payoff” der sender "betragteren" i rette retning. Med dette på plads og en håndfuld fotos af høj kvalitet, er man godt i gang.
Jeg arbejder meget gerne med Branding, og logoer, navnetræk og ”payoff”. Hvis dit nuværende brand er ”ikke eksisterende” eller er i ubalance, eller er forvirrende og uklart i forhold til dit budskab og din målgruppe … Så sætter jeg ind og er ærlig! For pokker, en mekaniker ville aldrig lade dig køre fra værkstedet hvis han ser at dine baglygter ikke virker – selvom han blot skulle kigge på din udstødning!
Med et Brand vil du opnå opmærksomhed ved genkendeligheden. Du kan brande særskilt på hver enkelte bog. Det kan være du som fagperson skriver om et unikt emne. Forlag inden for en specifik branche, har deres eget brand og deres målgruppe. Under alle omstændigheder vil din kommende bog, hos både journalister og agenter, bedre få opmærksomhed når din profil er på plads.
Som forfatter har du brug for en Forfatterhjemmeside. Her er det vigtigt at fremstå autentisk, med en god kort biografi om hvem du er og hvilken genre du skriver i. Dine læsere vil blive inspireret af din fortælling om dit forfatterskab og tankerne bag dine værker. Det er også her nye læsere skal kunne tilmelde sig din nyheds e-mail. Som klart bør være en del af din strategi.
På din Forfatterhjemmeside kan du have pressemeddelelser og et udbud af billedmaterialer og personfotos, under et afsnit du kan kalde ”Presse”. Det er måden at styre hvilke billeder og tekster, der offentliggøres omkring dig og dine bøger.
Den er også god at have klar inden din boglancering og bogsignering hos din lokale boghandler, til forfatterevents, på biblioteket etc. Det vil gøre det nemmere for arrangører, når de skal tilrettelægge og producere program og sende invitationer ud, til deres gæster, som er dine potentielle læsere!
Med andre ord, kan en god forfatterhjemmeside åbne døre du måske ikke selv havde tænkt på, hvor f.eks. journalister fra aviser, fjernsyn, radio, blade og magasiner, eller arrangører af kulturarrangementer, foredrag, fagmesser osv. kan finde de oplysninger de skal bruge i deres arbejde.
Det er her jeg kommer på banen. Jeg kan designe dit Brand, vejlede dig i hvilke billeder du bør få taget af fotografen og velskrevne tekster der skal skrives af en tekstforfatter, strategisk målrettet til din foretrukne målgrupper. F.eks. forældre, terapeuter, undervisere etc. Alt efter dit budget kan jeg designe, eller være tovholder på hele processen, så du lander med et enkelt og balanceret og effektfuldt resultat.
Jeg har et simpelt produkt jeg kalder ”Design Duller”. Den er god at have på skrivebordet som en enkel Guide, som hjælper dig med at fastholde det gode farvevalg der matcher dit personlige udtryk. Den er god at udlevere til fotograf og stylist, inden I mødes. Så har de noget at rette sig efter, som sikrer at det vil passe ind i din eksisterende markedsførings værktøjskasse.
En ”Design Duller” fra mig, læner sig op ad hvem du er i din essens. Jeg ”tapper” i bogstavelig forstand ind i dit felt, stiller dig spørgsmål som oftest bekræfter det jeg allerede ved. Den vil være en hjælp for dig i din markedsføring og brandingstrategi, når du laver content til de sociale medier. Med andre ord, Branding er en vigtig strategi med potentiale.
…
Der er meget du kan gøre allerede inden din bog er skrevet færdig. Tolv måneder før din ønskede bogudgivelse er bestemt ikke for tidligt at gå i gang.
Et godt sted at starte kan være din egen Forfatterhjemmeside! Den kan gøre et stort benarbejde for dig, mens du skriver videre på dit bogprojekt. Tro mig, når du nærmer dig datoen for at få din bog i hånden – vil du takke mig for dette kærlige skub jeg her giver dig – ganske gratis!
Har du allerede din forfatterhjemmeside på plads, kan det være den trænger til en opdatering! – Lidt lige som at pudse vinduer, det hjælper altid, uanset hvor lidt snavsede du synes ruderne var blevet!
Kontakt mig gerne for at høre ”hvorfor, hvordan, hvor meget og hvornår”. Du kan til enhver tid booke et 20 minutters Gratis møde, der passer i din kalender. Min kalender er tilgængelig for mødebooking når det passer dig, på min hjemmeside: Kaje-design.dk
Jeg ser frem til at høre fra dig
Bedste hilsner
Katrine
Katrine Høyer
NewPub